Til digitalt bibliotek

E-bøker og lydbøker

Tibi - Biblioteket for tilrettelagt litteratur

Tusenvis av lydbøker til alle som strever med å lese

Logo til Tibi

Tibi (tidligere NLB) er en tjeneste fra Nasjonalbiblioteket som lager og låner ut tilrettelagt litteratur. Alle som strever med å lese visuell tekst, kan låne lydbøker, e-bøker og punktskriftbøker hos Tibi.

Tibi har bøker for barn, ungdom og voksne. Velg blant tusenvis av titler i alle sjangre. Studenter kan låne tilrettelagt studielitteratur.

Kom i gang

Finn og lån bøker på nettsiden eller i Tibi-appen. Der får du oversikt over nye bøker og kan finne nyheter og boktips. Du kan også få tilsendt lydbøker på CD, og få hjelp på telefon hvis du vil det.

Alle som har utfordringer med å lese, kan melde seg inn. Nedsatt syn, dysleksi, ADHD, kognitive utfordringer eller funksjonsnedsettelser som gjør det vanskelig å holde og bla i en bok, kan være det som gir lesevansker og lånerett. Meld deg inn på nettsiden tibi.no. Du bekrefter selv at du har lånerett.

www.tibi.no