Film og spill

Gamingrom

På bibliotekets gamingrom kan du spille på PC og konsoll i betjent åpningstid

Gamingrommet er for tiden stengt i forbindelse med flytting

Hvordan bruke Gamingrommet?

Gamingrommet har 5 gaming-PC-er og en Nintendo Switch. For å spille på PC må du være 9 år gammel eller eldre. For å spille Nintendo må du være 7 år eller eldre. Er du under 9 år og vil spille på PC må du ha med deg en voksen som kan passe på.

For å spille på en PC må du reservere spilletid i skranken på barneavdelingen samme dag. Kun de med reservert tid har mulighet til å logge seg på PC-en. Du får låne PC i 1 time om gangen, og du får mer tid om det ikke er noen som venter i kø. Du kan ikke spille mer enn 3 timer per dag.

For å spille på Nintendo Switch må du låne spake i skranken. Er det flere som skal spille sammen må de spille spill som alle kan være med på, men er du alene kan du spille andre spill. Alle må få lov til å se på, men det er ikke lov å ødelegge for de som spiller.

Regler for bruk av Gamingrom

• Alle PC-er må reserveres på forhånd i skranken med registering av lånekort
  • Kun de med reservert PC kan logge seg inn på en PC
  • 9 års aldersgrense på PC-ene, 7 års aldersgrense på konsoll. Har du følge med en voksen når du reserverer PC kan du være mellom 7-9 år. Da har den voksne ansvar for hva PC-en brukes til.
  • Ingen mat eller drikke på rommet
  • Om noe ødelegges/hærverk må det erstattes
  • Ryggsekker og bager henges i garderoben
  • Det er ikke lov å låne andres lånekort eller spilletid for å spille
  • Alle må oppføre seg skikkelig og respektere hverandre – og hverandres spilletid
  • Alle må rydde etter seg før de går
  • Utstyr settes tilbake på plass, eller leveres i skranken hvis du har fått det utlevert der
  • Kun de som spiller kan oppholde seg på gamingrommet. Venter man på tur skal man vente ute i biblioteklokalet, ikke i rommet eller på gangen.
  • Gamingrommet er kameraovervåket
  • Gamingrommet kan kun brukes når biblioteket er betjent
  • Gamingrommet kan reserveres utenom betjent åpningstid til grupper, etter spesiell avtale om bruk.
    Ta kontakt på e-post for avtale.
  • Dersom du ikke holder reglene, så vil du ikke få være på gamingrommet i en periode.

Vil du komme på LAN på biblioteket?

LAN@Biblioteket arrangeres årlig på Haugesund Folkebibliotek av foreningen Haugesund LANkultur. Vanligvis i vinterferien.

Følg med på hjemmesiden til LANkultur for oppdateringer om LAN i Haugesund!