Rom og utstyr

Podkaststudio

Reserver vårt enkle podkaststudio til innspilling av din egen podkast

Miksebord

Biblioteket har podkastutstyr tilgjengelig for bruk helt gratis. Kan kun brukes i bibliotekets designerte rom "Studierommet"

Man trenger:
- en person over 18 år som kan være ansvarlig for utstyret i låneperioden
- et SD-kort som er tomt
- hodetelefoner til den som skal styre teknikken.

Rommet reserveres i Bookup

Utstyret reserveres i Bookup og tilhørende rom "Studierom" blir automatisk reservert samtidig.

Retningslinjer for lån av podkaststudio

Podkastrommet er tilgjengelig i Bibliotekets betjente åpningstid for bruk av alle med lånekort på biblioteket som vil lage en podkast, radioprogram, intervju eller lignende. Biblioteket er ikke ansvarlig for innholdet eller evt. publisering. Biblioteket har ikke mulighet til å tilby redigering eller publisering av innhold, men kan veilede om gratis programmer og løsninger.

Utstyret må være booket på forhånd i Bookup

Det skal alltid oppgis en ansvarlig låner av rommet, og denne personen må være minst 18 år, og kunne vise sitt lånekort. Den ansvarlige må sørge for at ingen er igjen på podkastrommet etter bruk, og for at døren er låst.

Før rommet tas i bruk, må du sjekke at alt er på plass! Hvis noe mangler, gi beskjed til bibliotekpersonalet.
Utstyrsliste:
• 4 mikrofoner med ledninger
• Zoom opptaksenhet/mixer
• 4 stativer til mikrofoner
• 4 popfilter

Rommet og utstyret må leveres tilbake i den stand det er når ansvarlig mottar det.

Det er ikke tillatt å spise eller drikke i nærheten av utstyret.

Du må selv ha med SD-kort for å ta opp, og hodetelefoner.

Du må sette deg inn i bruksanvisningen til utstyret. Dette er ikke vanskelig, men det er viktig å være oppmerksom på spesielt det du IKKE må gjøre. Kjapp gjennomgang blir gitt av bibliotekansatte før bruk Gi beskjed med en gang hvis ikke utstyret virker som det skal. Hvis utstyret blir ødelagt fordi det er misbrukt, vil du bli bedt om å erstatte det.