Litteratur og fortelling

Stille lesestund / Silent reading

Velkommen til en meditativ lesestund på biblioteket. Arrangeres annenhver mandag kl 19:00.

Vi ønsker deg velkommen til stille lesestund på biblioteket!

Skulle du ønske du leste mer? Er det vanskelig å få ro til å lese i fred hjemme?

For mange kan det være utfordrende å finne roen og konsentrasjonen til å sette seg ned og lese lenge og sammenhengende.

Derfor kan det for mange være et godt hjelpemiddel å sette en plan for når man skal lese, og hvor lenge.

Vi dedikerer et tidsrom til bare lesing – av akkurat det du måtte ønske lese på; om det er den siste boka alle snakker om, en gammel klassiker eller den boka fra nattbordet som har stirret på deg for lenge.

Alle distraksjoner som mobiltelefoner og andre duppeditter legges bort slik at du kan finne tilbake roen og konsentrasjonen.

Et start- og sluttsignal spilles av for lesestund i 45 minutter, og deretter kan man snakke sammen om boken man leser og hva man har opplevd.

Velkommen til en meditativ lesestund på biblioteket.

Alt du behøver å ta med deg er en bok du ønsker å lese og kanskje et godt teppe! Det kan variere hvor i biblioteket vi plasserer oss, så bare henvend deg i skranken ved ankomst for å bli vist hvor vi skal være hver enkelt gang.

Stille lesestund arrangeres annenhver mandag kl. 19:00. Sjekk arrangementskalender, månedsprogram eller facebook for datoer!