Samlingen vår

Tilbud til skoler og barnehager

Barnehager og skoleklasser er hjertelig velkomne til oss!

Vi ønsker å motivere til lesing og tilhørighet til biblioteket.
Våre dyktige formidlere kan tilby lese- og fortellerstund, litteraturformidling knyttet til tema og med fokus på leselyst. Vi forteller om bibliotekets tilbud og tjenester, både fysiske og digitale.

Organisert formidling til klasser og barnehager må avtales minimum to uker på forhånd. Avtaler gjøres med forbehold om at vi har kapasitet.

Biblioteket har ikke kapasitet til å lage og sende ut bokkasser til skolene. Kommunens interne budtjeneste tilbyr ikke frakt av bokkasser fra biblioteket ut til skolene. Lærere er velkomne til å plukke det de ønsker fra våre hyller og ta det med selv. Vi kan assistere med søk og veiledning etter aktuell litteratur.

Vi har faste, årlige DKS-opplegg etter avtale med avdeling skole, for 3., 6. og 9.trinn. Hver vår inviterer vi alle barnehagene til å komme med skolestarterne sine.

Avtal besøk ved å kontakte oss på e-post

Angående fjernlån via biblioteksøk

NB! NYE NASJONALE REGLER
Bøker som finnes i egen samling kan ikke lenger bestilles fra andre bibliotek, selv om vi ikke har ønsket antall eksemplar lokalt.