Åpen lesesirkel: Å vanne blomster om kvelden

Lesesirkel
Voksne

I januar leser vi den meget populære boken av Valérie Perrin

Gratis - ingen påmelding

ons 24. januar

Haugesund folkebibliotek

I januar leser vi "Å vanne blomster om kvelden" av Valérie Perrin, en bok som fikk lange ventelister her på biblioteket i 2022 og tidlig 2023. Ønsker man å heller lese den engelske oversettelsen, "Fresh Water for Flowers", er dette også mulig.

Om boken

Violette lever et rolig liv. Hun er vakt på gravlunden i en liten landsby, og hver kveld vanner hun blomster og steller gravene. Violette kjenner hver eneste grav, hun omgås sognepresten og de tre graverne, og folk stikker stadig innom henne for litt portvin og noen trøstende ord. Men hvem er hun egentlig, og hvor har det blitt av ektemannen og datteren? Valérie Perrin var en forholdsvis ukjent forfatter da boken ble utgitt, men ble rakt oppdaget av lesere og romanen ble en bestselger i Frankrike og i Italia.

Hva er åpen lesesirkel?

En åpen, uforpliktende lesesirkel uten påmelding. Vi setter opp lesesirkler god tid i forveien. Du velger selv hvilke bøker du ønsker å lese og hvilke ganger du ønsker å møte. Lesesirkelen arrangeres av frivillige samtaleledere. Velkommen til en likestilt samtale om leseopplevelsen din!

Hva er en lesesirkel?

En lesesirkel eller bokklubb er en gruppe lesere som bestemmer seg for å lese samme bok, og snakke om det etterpå. Det kan være en berikende erfaring å utveksle synspunkter og ideer på den måten, ofte like spennende som selve lesningen av boka. I en lesesirkel kan man diskutere ulike aspekter ved boka og leseopplevelsen: tematikk, karakterene, plottet eller stilen.

Relatert litteratur