Til arrangementer

Åpen lesesirkel: Den siste komle

Lesesirkel
Voksne

Vi leser "Den siste komle", som også er nominert til Bibliotekets litteraturpris 2023.

Gratis - ingen påmelding

man 25. september 2023

Haugesund folkebibliotek

Vi skal alle dø en dag, men som regel dør våre foreldre før oss. Da får vi som oftest beskjed. Jeg-personen i denne fortellingen får imidlertid ikke vite at en forelder er dødssyk, eller at faren er død, men får høre det via flere ledd. Han befinner seg i Madrid, og reflekterer over hvordan det har blitt slik at tre ledd får beskjed om farens bortgang før han som er sønnen får beskjed.

Hva er åpen lesesirkel?

En åpen, uforpliktende lesesirkel uten påmelding. Vi setter opp lesesirkler god tid i forveien. Du velger selv hvilke bøker du ønsker å lese og hvilke ganger du ønsker å møte. Lesesirkelen arrangeres av frivillige samtaleledere. Velkommen til en likeverdig samtale om leseopplevelsen din.

Hva er en lesesirkel?

En lesesirkel eller bokklubb er en gruppe lesere som bestemmer seg for å lese samme bok, og snakke om det etterpå. Det kan være en berikende erfaring å utveksle synspunkter og ideer på den måten, ofte like spennende som selve lesningen av boka. I en lesesirkel kan man diskutere ulike aspekter ved boka og leseopplevelsen: tematikk, karakterene, plottet eller stilen.

Relatert litteratur

Haugesund kommune
Ansvarlig redaktør: Siri O. Vikse
Besøk oss på facebookBesøk oss på instagramBesøk oss på youtube