Litterær festaften med Tore Renberg

Litteratur og fortelling
Voksne

Lansering av Tore Renbergs nye, kritikerroste roman!

Arrangementet krever billett

torsdag, 26. oktober 2023

Munor
Kjøp billett

Bokbad og konsert

"Lungeflyteprøven" er Tore Renbergs første historiske roman. Det er en oppsiktsvekkende fortelling, basert på virkelige hendelser, aldri før fortalt. Vi er stolte over å kunne ønske denne mangesidige forfatteren, som har gledet så mange lesere, velkommen.

Denne kvelden kan publikum vente seg en eksklusiv og spennende stund: forlagsredaktør og forfatter Trygve Riiser Gundersen skal samtale med Tore om romanen, det blir opplesning, så klart, og på toppen av det hele stiller Munor - Musikkselskapet Norvegen - med barokt musikalsk tonefølge. Det blir også anledning til å kjøpe romanen og få den signert.

Om boken:

Sachsen, 1681: Femten år gamle Anna Voigt tiltales for å ha drept sitt nyfødte barn. Blir hun kjent skyldig, vil straffen være døden.

Denne romanen folder ut den forbløffende fortellingen om Anna Voigt, om et samfunn som straffer sine døtre og sønner hardt, om tortur og henrettelser, om den medisinske lungeflyteprøven som ble starten på moderne rettsmedisin, om hevn, forfengelighet og ortodoksi, om gammel tid mot ny tid. Ut fra et unikt historisk materiale, som Tore Renberg har studert i fem og et halvt år, trer et mylder av skikkelser frem, skildret med stor innsikt og innlevelse.

Billetter: 350,- på TicketCo. Sikre deg en billett allerede nå! Velkommen!

Relatert litteratur