Til arrangementer

Sildajazz lytteklubb: Karin Krog & The In Between Times

Musikk og konsert
For alle

Legendariske Karin Krog til Haugesund Folkebibliotek!

Karin Krog

Arrangementet krever billett

Dato

fre 15. mars

Haugesund folkebibliotek - Rabinowitz

Sildajazz
Kjøp billett

Det finnes noen bærebjelker i norsk jazz. Banebrytende artister som har vært der nesten helt siden børjan og som fortsatt spiller en sentral og bærende rolle for etterveksten. Norges jazzdronning Karin Krog er en av dem. Hun synger med en varm, uttrykksfull stemme og formidler en tekst med mer overbevisning enn en emissær. Til tross for mer enn seksti år i jazzens tjeneste, er hun fortsatt en uovertruffen formidler og sanger.

Etter mer enn ti år sammen, har trioen hun har sammen med gitarist Staffan William-Olsson (The Real Thing) og bassist Terje Gewelt (Billy Cobham) utviklet et kammermusikalsk samspill på høyt nivå - enten det er originalkomposisjoner eller sanger fra The Great American Songbook de tar for seg. Det låter lekent, gripende og virtuost.

Relatert litteratur

Haugesund kommune
Ansvarlig redaktør: Siri O. Vikse
Besøk oss på facebookBesøk oss på instagramBesøk oss på youtube