Til arrangementer

mandag, 28. oktober

Haugesund folkebibliotek - Kafeen på biblioteket

Legg til i kalender

Velkommen til Åpen lesesirkel!

En åpen, uforpliktende lesesirkel uten påmelding.

I oktober må vi lese noe av Frode Grytten i forbindelse med hans besøk den 24. oktober. Han er for tiden høyaktuell med boken "Den dagen Nils Vik døde", som er både kritikerrost og nominert til Bibliotekets litteraturpris! I vår lesesirkel skal vi lese en av hans eldre skatter: "Bikubesong". Frivillig Beth-Karin holder lesesirkel og alle er velkommen.

Om boken:

Romanen skildrar eitt år i Murboligen, ein arbeidarbustad i Odda. Her er kjærleik, kidnapping, politikk, løgner, utruskap og Ola Nordmann frå Hardanger. Bikubesong er ein kollektivroman om det mytologiske Odda, varmt og utleverande skildra, men også med eit skarpt innsyn i det norske sosialdemokratiet anno 1999.

Hva er Åpen lesesirkel?

Vi setter opp lesesirkler god tid i forveien. Du velger selv hvilke bøker du ønsker å lese og hvilke ganger du ønsker å møte. Lesesirkelen arrangeres av frivillige samtaleledere. Velkommen til en likestilt samtale om leseopplevelsen din!

Åpen lesesirkel setter opp én bok i måneden, oversikt finner du i arrangementskalenderen, månedsprogram og facebook.

Hva er en lesesirkel?

En lesesirkel eller bokklubb er en gruppe lesere som bestemmer seg for å lese samme bok, og snakke om det etterpå. Det kan være en berikende erfaring å utveksle synspunkter og ideer på den måten, ofte like spennende som selve lesningen av boka. I en lesesirkel kan man diskutere ulike aspekter ved boka og leseopplevelsen: tematikk, karakterene, plottet eller stilen.

Relatert litteratur