Fantasy-lesesirkelen "Fantasy & Fables"

Lesesirkel
Ungdom
Voksne

Fantasy-lesesirkelen leser 1 bok i måneden og møtes etter Stille lesestund

Gratis - ingen påmelding

mandag, 28. oktober

Haugesund folkebibliotek - Sted i biblioteket varierer

Legg til i kalender

Velkommen til "Fantasy & Fables"!

En lesesirkel som kun leser bøker av sjangeren Fantasy, og stort sett på engelsk. Dette er vår første lesesirkel både med bestemt sjanger og med engelske bøker!

Vi leser 1 bok i måneden og møtes 2 ganger for å snakke om boken.

I oktober leser vi boken "Godkiller" av Hannah Kaner på engelsk.

Lesesirkelen organiseres gjennom appen Fable, hvor man kan chatte sammen under hele leseperioden. Det er valgfritt om man vil kun delta via app, kun gjennom fysisk oppmøte eller begge deler. Appen er gratis.

Finn lesesirkelen på Fable

Vi møtes etter Stille lesestund på mandager i partallsuker. Det er ikke nødvendig å bli med på Stille lesestund, men vi anbefaler veldig å bli med!

14. oktober diskuterer vi kapittel 1 - 18
28. oktober skal du ha lest ferdig boken og vi diskuterer boken i helhet. Vi vil også velge hva som blir neste bok i lesesirkelen.

Biblioteket har kun 1 eksemplar av denne boken, men mange eksemplarer er tilgjengelig for fjernlån via bibsok.no - les hvordan du kan låne her.

Om boken:

Kissen’s family were killed by zealots of a fire god. Now, she makes a living killing gods, and enjoys it. That is until she finds a god she cannot kill: Skedi, a god of white lies, has somehow bound himself to a young noble, and they are both on the run from unknown assassins.

Joined by a disillusioned knight on a secret quest, they must travel to the ruined city of Blenraden, where the last of the wild gods reside, to each beg a favour.

Pursued by demons, and in the midst of burgeoning civil war, they will all face a reckoning – something is rotting at the heart of their world, and only they can be the ones to stop it.

Tekst hentet fra goodreads.com

Relatert litteratur