The Maori of New Zealand

Tilgjengelig som:

Om boka

• Maorier - Leksika
Maorierne er etterkommere av polynesiske forfedre og bosatte seg i kystområdene på New Zealand for ca. 1500 år siden. De første maorierne var jegere, fiskere og bønder og levde av det den fruktbare jorden og havet ga dem. Etter europeernes ankomst flyttet også mange maorier inn til byene. Men selv om de lever moderne liv bevarer de sin kulturelle identitet og holder gamle tradisjoner i live. Serien "Folkeslag" forteller om opprinnelige folkeslag verden over. Bøkene tar opp temaer som landets geografi og historie, språk og kultur, familieliv, viktige personer, seder og skikker, religiøse tradisjoner, flora og fauna, naturressurser m.m. Bøkene er gjennomillustrert med fotografier i farger. Viktige faktaopplysninger er uthevet i egne ruter.

Utgaver